fredag 5. november 2010

Marte blogger gamle strikkeprosjekter, del 2

For en god stund siden, blogget jeg om noen toveprosjekter. De lange slangene fikk jeg aldri presentert i ferdig form her på bloggen. Etter fingerstrikking, og toving, ble de limt sammen av flytende naturgummi fra Panduro, og sånn ble de til et sitteunderlag. Naturgummien gjør at det blir et anti-skli sitteunderlag, samtidig som den gjør at jeg slapp å sy alle slangene sammen. Puh. Jeg er ikke så glad i å sy.

Sitteunderlaget ble gitt til mamma i julegave i fjor. Siden det har det hatt fast plass på hennes stol på kjøkkenet:

 




Det var et godt alternativ til å bruke det utendørs, selv om et gummibelagt (og derfor vanntett) sitteunderlag i ull kan være godt å ha når man er på tur og skal spise nistepakken sin i disse dager. Den er fin å se på, men jammen kan man bli våt og kald av å sitte rett på snøen.

Kanskje jeg må lage et til? Dette var i alle fall en flott måte å bruke opp restegarn på.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...