torsdag 10. februar 2011

Teststrikker søkes

Jeg har produsert en oppskrift til vottene i innlegget under. Selv synes jeg at jeg har vært overtydelig i forklaringene, men egen erfaring med andres oppskrifter tilsier at ikke alt alltid er like opplagt for dem som kopierer, som for dem som fant på.

Så nå lurer jeg på om det er noen i bloggeland som kan tenke seg å strikke gjennom oppskriften og kommentere det de syns er vanskelig. Jeg har det ikke veldig travelt, men det hadde vært greit om det kunne skje før påske ca. Finnes det noen nysgjerrige, snille sjeler der ute som ikke allerede har altfor fulle strikkelister?

Jeg kan lokke med at etter en litt oppmerksomhetskrevende start, er dette nesten plankekjøring, og kan godt kombineres med tv-titting, venninneprating eller lignende. Mitt par ble til på den måten.

5 kommentarer:

Maria Philippa sa...

Jeg er dessverre ubrukelig på håndarbeid, men trenger du noen til å teste varmen i de nye vottene melder jeg meg først i køen! For eksempel på toppen av en 6000 meter i indisk Himalaya nå i august??

Marte sa...

Hehe, Maria. På en tur av det kaliberet ville jeg heller anbefalt tova votter. De er varmere og litt mer vindtette.
De hvite og blå er dessuten reservert for julegaver, og jeg tror muligens de er litt små til deg. Smått er dumt på tur.
Men klart du kan få et par votter, alt jeg trenger å vite er hvilke(n) farge(r) du foretrekker. :)

Maria Philippa sa...

Wohoo!! Heldige meg!! Lover toppbilde til bloggen (om jeg kommer meg opp) med vottene og Tibet i bakgrunnen:-) Den nye megavarme dunjakka mi er lyseblå, så kanskje en farge som matcher med lyseblått? Eventuelt signalrødt så jeg synes hvis jeg går meg bort? JA! Heia signalrødt!! Tusen takk:-)

ANNEPÅLANDET sa...

Disse var fine! Likte din variant med blått og hvitt bedre enn originalen i sort og hvitt (selv om jeg er veldig glad i sort/hvite votter egentlig). Jeg vil gjerne teststrikke - har ikke tid med det aller første, men påske høres greit ut. Hvis det fortsatt er aktuelt, kan du sende meg en PM på Ravelry.

shygirl sa...

Masse flott strikk her inne. :)
Fin vott, den har stått på strikkelista mi lenge men har liksom ikke kommet så langt ennå. Det er jo den kjente Færøyvotten og mønsteret er det idena/coats/schachenmayr som har.

Du finner den på ravelry her:
http://www.ravelry.com/patterns/library/votter-fra-fryene

Og mønsteret ligger jo gratis på nett her:
http://www.coatscrafts.no/NR/rdonlyres/2190A7FF-CA8E-419C-9583-5BC160E7FFC8/148119/S04_faro_No.pdf

Ha en flott uke.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...