lørdag 28. februar 2009

En begynnelse

Begynner med et hekla sjal

 


Garn: Mohair-garn av ukjent merke (rest)
Pinnenr: 4,5
Oppskrift: Tror den kommer fra Sandnes garn. Lenge siden jeg hekla det første av denne typen - et udødelig sjal som hekles med staver og fastmasker i 'trekanter' den ene veien, og så dblstaver og fastmasker den andre veien, fram og tilbake, fra spiss til spiss. Avsluttes med en viftekant rundt hele.

Jeg hekla dette i januar. Utfordringen var at jeg gikk tom for garn før jeg var ferdig - og at jeg hadde kjøpt garnet på salg en gang for lenge siden. Men i samråd med Sunnmørs-dama i Bente's på Bjølsen fant jeg noe som kunne ligne. Og jeg er ganske fornøyd. Jeg ser selv at det er en annen farge, men jeg tror virkelig ikke noen andre legger merke til det...

Bildet over er tatt før viftekanten kom på. Nedenfor viser jeg en detalj av viftekanten. Noen som ser fargeforskjellen?


Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...