mandag 11. juli 2011

Benjamin og Åsa

Det har vært stille lenge. Jeg må innrømme at det har blitt mye mindre strikking enn jeg skulle ønske. Flytting og kjøkkenbygging har tatt sin tid. Ny jobb og nye oppgaver har også bidratt. Alt i alt har det betydd at jeg har gått i bloggedvale i nesten tre måneder. Jeg håper ikke det gjentar seg.

Resultatet av bloggedvalen er at jeg nå har en del prosjekter som ligger og venter på å bli tatt bilde av og blogget. For jeg har tross alt strikket litt de siste månedene.

Benjaminbodyen har vært ferdig og bloggeklar lenge. Bildene er også tatt for en god stund siden. Hvitveisen vitner om det. Jeg var i ferd med å blogge den for to måneder siden, men så ble Blogger vrang, og så ble jeg lei, og så har jeg utsatt det. Til nå.

Nå er bodyen forært til sin mottaker. Åsa er ennå bare en liten jente, så bodyen i str 6-12 mnd er for stor til henne ennå. Foreldrene til Åsa er begge over 1.80, så vi var usikre på hvor stor hun kom til å være når hun kom ut. Derfor tok jeg heller i litt i størrelsen, for å slippe å risikere at bodyen var for liten fra dag en. Åsa kom til verden som en ganske gjennomsnittlig baby, så vi må nok vente litt til hun kan bruke bodyen, men heldigvis er jo ullbody veldig praktisk til høsten og vinteren.

Garn: Nøstebarn 2-tråders
Pinnenr: 3
Oppskrift: Benjamins voksebody

Oppskriften var morsom, og i motsetning til andre vokseplagg i rillestrikk på langs, gikk det rasende fort (for meg å være) å strikke denne bodyen. Den er for det aller meste konferansestrikk, og jeg tror ikke jeg brukte mer enn noen uker fra jeg la opp første maske til jeg felte av. Det var jo nesten ikke trådfesting heller, siden den er ensfarga. Men så var det disse knappene. Med en ensfarget body ville jeg ha litt spreke knapper. Fordi det er en babybody ville jeg likevel ikke at knappene skulle være for store og prangende. Så da var det om å gjøre å finne samme type knapper i mange ulike farger. Dørstokkmila ble plutselig veldig lang, og bodyen ble liggende kjempelenge. Hvor skulle jeg begynne å lete i den nye byen?

Heldigvis fikk jeg tips om at Sommer possementsforretning har en hel vegg med knapper. Så da jeg endelig fikk til å komme meg til sentrum i butikkenes åpningstid var handelen fort unnagjort. Og derfra gikk innspurten greit. Men det var enda godt at jeg hadde beregna god tid fra oppstart til termin. Da rakk jeg å ta bilder også før overrekkelse. Foreldrene er fornøyde, og Åsa har heller ikke sagt noe negativt om gaven ennå.

Bruksbilde kommer kanskje når bodyen passer.

1 kommentar:

duBedåre sa...

Lekker og praktisk ullbody. Morsomt med fargerike knapper. Velkommen tilbake i bloggland! (o:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...