fredag 27. november 2009

Babylue og -sokker

På tide med en oppdatering. Jeg har ikke slutta med håndarbeid, men jeg har visst glemt å blogge. Here it goes:



Babylue
Garn: Rauma babyull (dobbel tråd)
Pinnenr: 4
Oppskrift: Rillestrikket hjelmlue

Babysokker
Garn: Rauma babyull (dobbel tråd)
Pinnenr: 4,5
Oppskrift: frihåndshekling

Strikka lua med dobbelt garn, for jeg syns det var rart å strikke med så tjukk pinne på enkelt garn. Det skulle jeg ikke gjort. Som det syns av bildet, så ble lua str 1 år eller noe slikt, selv om jeg strikka 1-3 mnd. Jaja. Jeg har sett den i bruk, så det ble ikke så galt. Sokkene ble til gjengjeld veldig små (sånn går det når man hekler uten oppskrift). Men de passa med en gang han fikk dem, så det gikk vel det også. Og gutten hadde ikke fått hjemmestrikka/-hekla ting før, så da kom det godt med uansett. Heldigvis.


Nærbilde av lue

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...