søndag 22. august 2010

Nøstebarn-tunika

Jeg falt fullstendig for denne tunikaen da jeg så den i Nøstebarn-boka for noen år siden. Det tok en stund før den kom på pinnene. Og så tok det en stund før den ble ferdig. Og nå har den jammen ligget i skapet en stund også. Eller - den har ikke bare ligget i skapet. Den har vært med rundt overalt i sommer og har vært flittig brukt.



Garn: Nøstebarn Angora-merino
Pinnenr: 5 og 6
Oppskrift: Nøstebarn

Det gikk relativt fort å strikke den, men kombinasjonen av tjukke pinner og tynt garn er likevel ikke den aller beste syns jeg. Og når jeg skulle i gang med ermene, på strømpepinner, gikk det skikkelig treigt en stund.
Jeg valgte å legge opp til den minste størrelsen, og så strikke den like lang som medium. Det er jeg fornøyd med. Genseren er så tynn at dersom den ikke hadde vært ettersittende, ville den bare blitt hengende som en lase rundt kroppen min. Så da er det bedre at den er trang.
Det jeg ikke er så fornøyd med, er at angora-merino-garnet til Nøstebarn loer. Masse. Grå lo på hvit genser kunne jeg godt vært foruten. Hvis noen har noen tips til hva jeg kan gjøre for å minke loingen, blir jeg happy.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...